CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

30 January 2011

I LOVE TBS!!

Assalammualaikum..

Yeay! Today is my second day at my home sweet home. Miss u mum,daddy,sibs and my heart!
Hee..Dah lama tak balik,so sekarang dah lepas rindu aku kat diaorang.

Actually, aku balik ke JB naik pengangkutan awam. In other word, bas ekspress.Hehe... I have already buy my ticket and this time i have choose MARALINER. Aku nak seat yang selesa sikit. Compare to TRANSNASIONAL, MARALINER much better. Ruang tempat duduk yang agak luas.

The best things is aku akan berlepas dari terminal baru! TERMINAL BERSEPADU SELATAN-BANDAR TASIK SELATAN.Panjangkan namanya. Nak senang orang selalu panggil TBS. Sebab excited sangat, hah..amik kau..padan dengan muka aku. First time aku balik JB naik bas dari terminal tu. Sampai kaunter tercungap-cungap. Mana tak nya, bas gerak pukul 3.30pm, pukul 3.00pm aku dekat LRT Pandan Jaya lagi tunggu tren. Pengurusan masa yang sangat bagus!! hehehe..please jangan contohi saya =p

Ok.Balik pada cerita tadi. Sampai je dekat stesen Bandar Tasik Selatan, aku pon lari pecut macam kena kejar anjing la kan dengan pikul bag pack bagai. Masuk je dekat lobi TBS aku pun tah tahu nak ke mane. Tak tahu platform dekat mana. Aku pusing 360darjah sebab tak tahu nak tuju ke mana. Nasib baik lah management TBS ada sediakan orang-orang dia nak bantu customer.

Terminal Bersepadu Selatan
(TBS)

As my experience, aku tak nak lah korang susah nanti. Here some GUIDE to you all:

1) Turun tren, exit ke Bandar Tasik Selatan.
=> Kalau tak sure tanya abang polis dekat tepi pintu exit tu.

2) Naik escalator. Terus ke arah kanan.
=> Kanan je ye sebab kalau terus ke kaunter KLIA. Kalau ke kiri ke kaunter KTM.
Jangan bazir masa, ikut je instruction aku ni.

3) Lepas tu jalan terus sampai pintu lobi. Jalan ke arah kanan. Nanti korang akan nampak
kaunter A,B,C. Pergi dekat salah satu kaunter tu.

4) Then bagi tiket dengan IC.
=> Korang kena bagi no phone bila diminta.

5) Ambil IC dan boarding pass.
=> tiket tadi ditukar dengan boarding pass: cek nama,destinasi,bas, tarikh, masa
dan no. gate berlepas. Mana tahu salah type. Kalau salah nanti problem
pulak dekat gate berlepas.

6) Then turun lalu escalator ke gate berlepas yang dah ditentukan.

7) Scan boarding pass dekat kiosk sebelum keluar dari pintu gate berlepas
=> untuk permulaan ni, ada officer TBS yang akan assists korang.


Pssst:

Oh,lupa pula..pastikan korang ada dekat terminal sejam atau 30min sebelum berlepas. Kenapa ye?? Sebab bagi mengelakkan kesilapan teknikal pada tiket dan Q yang panjang untuk tukar tiket.

Pssssstt:

Konsep TBS ni ala-ala kita rasa macam naik flight kot.hehe..
Siap kena tukar tiket ke boarding pass bagai. Dekat boarding pass tu siap print nama kita ye kawan2..hee..

Okaylah.Cerita TBS ni kita continue next entry yer. Ngantuk sudah.

Daadaaaaa...


1 comment:

Chenta Biru said...

macam gempak je stesen bas nie...mesti korg dpt great experince...