CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

22 February 2011

Saya Mahu iPad Dari Blog MySuperKids

Aiyayai...ada orang offer iPad lorh. Siapa lagi kalau bukan Mommy Lyna yang offer. Grab this opportunity! Of course! Saya mahu!

Cakap pasal iPad ni, teringat beberape minggu yang lalu..this is the kepochi story. Haha. Pada hari kejadian, aku terlewat masuk kelas dan percuma dapat sound free.Hihi. Takpe tak kisah pun sebab selalu aku yang datang awal. Dah datang lambat, aku duduk jela kat belakang. Malas nak catwalk pegi duduk kat depan.

Baru je duduk, aku dengar lecturer aku cakap, " The last point is...bla..bla..bla.." dalam hati aku " Mak ai, baru 20minit kot kelas start.."(nampakkan, aku lambat 20minit..pelajar cemerlang memang macam tu..haha)

Kelas dah habis tapi lecturer belum keluar lagi. Sorang kawan aku datang dekat dengan aku;

Si A : You...nak tahu tak, lecturer kita tu dah pakai iPad. Kelas gitu!
Aku: Oh, ye ke? Bagus la, dia mampu kot apa nak hairan.
Si A : Urm..dah la kau pegi la sign attendance dekat depan. Dah la lambat.

Aku pun catwalk ke depan. Meja lecturer aku dikerumuni oleh beberapa budak kelas, semuanya lelaki. Aku pon dok celah di antara kerumunan itu. " Madam, nak sign attendance." kata aku. Madam pun bagi attendance kat aku. Sambil tu aku pun dok jeling kat budak-budak ni. Gila jakun! Diaorang dok belek-belek dan main-main dengan iPad madam tu. Aku pon tak penah pegang tapi takde lah jakun macam tu sekali. Ada yang siap bodek nak pinjam. Hoi! Kau ingat mak cik kau punye apa nak pinjam bagai. Alahai budak-budak ni...kesian aku tengok sebab jakun sangat dan macam tak pernah tahu apa itu iPad. Aku malas nak mem'busy'kan diri, aku pun blah jela.

Aku tak hairan kalau madam tu pakai macam-macam gadget sebab kat kolej aku dia memang lecturer yang sangat up to date dengan gadget ni. Tapi seriously, aku memang teruja tengok iPad tu. Saiz macam buku latihan sekolah, ringan daripada laptop dan boleh masuk dalam handbag. Kalau aku ada iPad tu, memang hari-hari aku bawa pegi kelas. Nota semua upload je, tak payah nak print hard copy bagai. Kalau ada 2 atau 3 kelas sehari tu, takdelah beban aku nak bawa sampai 2 atau 3 buku teks.

Kalau dapat iPad ni memang cun lah sangat. Semakin rajin aku study. Orang kata, semua jadi mudah dengan teknologi. Memang mudah sangat-sangat, orang lain datang kelas bawak nota dan buku banyak-banyak, aku pulak bawa sekeping iPad.hihi. Lagi satu, masalah aku yang selalu lupa bawa nota yang betul mungkin dapat dielakkan sebab semua dalam iPad. Lepas tu nanti aku jadi pangkalan data nota kelas pulak tapi takpe dengan teknologi dan kemudahan yang aku ada, aku tak kedekut nak kongsi sama. Feel free to see me for the notes guys. Haha.. Sharing is caring. Am i right? =)

See..iPad yang aku mahukan itu bukan untuk kepentingan aku semata-mata tapi 'benefit'nya untuk dikongsi bersama.

Thank you Mommy Lyna yang cun. Thank you MySuperKids yang superb. =)


Artikel ini ditulis sebab saya mengidam iPad percuma MySuperKids. Sertai Bengkel Adsense di laman web buat duit online & mulakan gaya hidup sihat dengan vitamin semulajadi ShakleeTrialPack

1 comment:

nur said...

DEAR,
HURRY UP!
UPDATE ENTRY UTK CABARAN #1 MOMMYLYNA..

C&P YANG NI PUN TAKPE..
http://nurhafiz2009.blogspot.com/2011/07/jejak-kasih.html

GRUP J,
6 July 201